Sunday, October 16, 2011

I feel bad for the swedish people who cant read my blog:/ so enjoy(:

Sååå idag söndag den 16 oktober. Idag kommer jag att lära / visa dig hur du använder seniS för Wal att lösa icke-rätt trianglesss!! yay. När du använder den omvända hittar du 2 svar (står så i noter). Du använder detta när du vet vinkeln på triangeln och det motsatta benet (mitt emot från det andra benet). Så nu im ska visa dig den formel som används för att lösa en triangel när man vet vinkeln på triangeln och det motsatta benet (mitt emot från det andra benet). Jag är bara ska visa dig formeln en gång så att du bättre att ägna stor uppmärksamhet åt denna rätt nowww!! Sina / a = sinB / b = sinc / c Och det är den formel som du kommer att använda för att lösa triangel när du vet vinkeln och det motsatta benet (mitt emot från det andra benet). Och nu när du vet den formel som används för att lösa triangel jag kommer, på djupet, visa dig ett exempel. Hitta en först. synd 30 grader / 4 = sin 135 grader / en (använd 30 graders vinkel, eftersom de redan ger dig Sidans längd som en) a = 4sin 135 grader / synden 30 grader a = 5,656 Nu hittar vi b. synd 30 grader / 4 = sin 15 grader / c C = 4sin 15 grader / synden 30 grader C = 2,072

No comments:

Post a Comment